Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019


 Ο Αθωνίτης
Πατριάρχης του Γένους & Μέγας Εθνομάρτυς
Άγιος Γρηγόριος ο Ε΄



    Ένα εξαιρετικά καλαίσθητο, ογκώδες και υπερπολυτελούς έκδοσης βιβλίο, με τίτλο «Ο Αθωνίτης Πατριάρχης του Γένους & Μέγας Εθνομάρτυς Άγιος Γρηγόριος ο Ε΄», στολίζει τη βιβλιοθήκη μου και πλουτίζει τις γνώσεις μου εδώ και λίγες μέρες. Ένα βιβλίο, ανεκτίμητος θησαυρός, που μου παρέδωσε ο συμμαθητής μου στα γυμνασιακά χρόνια, συντοπίτης μου και πνευματικός συνοδοιπόρος Κωνσταντίνος Νικολόπουλος-Καμενιανίτης, κατόπιν προτροπής του αυταδέλφου του Μοναχού στην Ιερά Μονή Ιβήρων του Αγίου Όρους, Μαξίμου Ιβηρίτου Νικολόπουλου, ο οποίος είναι και ο συγγραφέας του. 
      Το  βιβλίο αυτό το θεωρώ πραγματικό απόκτημα και μεγάλη ευλογία από τα χέρια του συγγραφέα του, κι αυτό για δύο λόγους: ο πρώτος ένεκα της ευλάβειάς μου στον αοίδιμο Πατριάρχη και ο δεύτερος ένεκα του μεγάλου σεβασμού στο συγγραφέα,  που έχω την τιμή να τον γνωρίζω και προσωπικά. (Δείτε/διαβάστε σχετικά το «Β΄ ΜΕΡΟΣ» από το πρόσφατο προσκύνημα/οδοιπορικό μας στο Άγιο Όρος,  εδώ:


Από την πρώτη σελίδα του ανεκτίμητου πονήματος
ενημερώνεται ο αναγνώστης-μελετητής του για το "βαρύ" περιεχόμενό του!
  
     Το μνημειώδες αυτό πόνημα του πολυγραφότατου και διακρινόμενου για την ταπεινότητά του γέροντος Μαξίμου, είναι αποτέλεσμα πολυετών και άοκνων ερευνών του ιδίου, για τη ζωή, το έργο, το μαρτύριο, καθώς και την μετά θάνατον ευρεία αναγνώριση της προσφοράς στην Ορθοδοξία και στο Έθνος, όπως και για την αγιοκατάταξη του Πατριάρχη. Τα σπάνια στοιχεία, τα πολλά άγνωστα μέχρι σήμερα γραπτά ντοκουμέντα, το εξαιρετικά αξιόλογο και πολύ πλούσιο φωτογραφικό υλικό που παρατίθενται και η εν γένει επιμελέστατα ταξινομημένη εργασία του αθόρυβου εργάτη και προσηλωμένου αταλάντευτα στις Αξίες συγγραφέα, ξετυλίγονται μέσα από τις 473 σελίδες μεγάλων διαστάσεων βιβλίου (30Χ21.5 cm) και κάνουν λέξεις,  όπως «θαυμασμός», «εντυπωσιασμός», «έκσταση», να χάνουν την αξία τους! Για την αγάπη και την ιδιαίτερη σχέση του γέροντος με τον Εθνομάρτυρα, διαβάστε και σε άρθρο του γράφοντος στην έγκριτη ηλεκτρονική εφημερίδα  ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΝΕWS, εδώ:
     Σεβαστέ γέροντα Μάξιμε, αιτούμενος πάντα τις μεσιτείες σας προς τον Ύψιστο, την Κυρία της Μονής Ιβήρων και του Αγίου Όρους, τον Άγιο Γρηγόριο και Πάντες τους Αγίους, καθώς και τη δική σας ευλογία, σας εκφράζω τις εκ βάθους καρδίας ευχαριστίες μου και την ευγνωμοσύνη μου για ένα ακόμα ανεκτίμητο δώρο σας στην ταπεινότητά μου! Το έργο σας αυτό, όπως και ο μεγάλος αριθμός όσων έχουν προηγηθεί εκ των χειρών σας, προσφέρεται για επισταμένη και σε βάθος μελέτη!


Νικόλαος Χρ. Παπακωνσταντόπουλος, 24.01.2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου