Τρίτη 8 Ιουνίου 2021

«Ζωοκτονία εξ αμελείας»: Το θεατρικό μου έργο-κωμωδία, στα «χέρια» της πανάξιας θεατρικής ομάδας «Ταξιδευτές της Πρόζας»!


     Νοιώθω ιδιαίτερα μεγάλη την τιμή που κάνει εφέτος το καλοκαίρι στην ταπεινότητά μου η θεατρική ομάδα της καρδιάς μας, οι «Ταξιδευτές της Πρόζας», ανεβάζοντας στη σκηνή το θεατρικό μου έργο-κωμωδία «Ζωοκτονία εξ αμελείας».      
     Το έργο δεν έχει εκδοθεί, προς το παρόν, τουλάχιστον. Έχει εκτυπωθεί και δοθεί στην αγαπημένη θεατρική ομάδα. Σύντομα θα δημοσιευθεί και στον τοπικό Τύπο το πρόγραμμα των παραστάσεων, με την ευχή όλων μας «να πάει καλά». Και το «να πάει καλά» δεν έχει σχέση με τους «Ταξιδευτές», που με αριστοτεχνικό τρόπο μας δείχνουν κάθε φορά την αξιοσύνη τους. Το «να πάει καλά» έχει να κάνει με την πανδημία, που πιστεύουμε ότι «θα μας κάνει τη χάρη»!
     Προς το παρόν, φίλοι και αναγνώστες του ιστολογίου μου,  «αρκεστείτε» στον πρόλογο του έργου, τον οποίο παραθέτω αυτούσιο. Η συνέχεια επί της σκηνής!
 
ΠΡΟΛΟΓΟΣ

     Αν και περισσότερο από δύο δεκαετίες το γράψιμο είναι η πλέον ευχάριστη ενασχόλησή μου, δεν θα πίστευα πριν λίγο καιρό ότι θα καταπιανόμουν με θεατρικό. Μια ανάμνηση από τα μαθητικά χρόνια, όμως, μού έδωσε αστραπιαία την ιδέα, που συμπληρώθηκε με πολλή φαντασία. Γνωρίζοντας, βεβαίως, πως δεν μου αρμόζει ο τίτλος του «καταξιωμένου» συγγραφέα,  ζητώ την επιείκειά για το τόλμημά μου.
     Νοιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω τρεις ξεχωριστούς ανθρώπους που με ενθάρρυναν για την ολοκλήρωση του θεατρικού αυτού έργου. Κατ’ αρχήν, τον αδελφικό φίλο και συντοπίτη, το Νίκο Κυριαζή από το Λεχούρι Καλαβρύτων, ιδρυτή, εκδότη και διευθυντή της ηλεκτρονικής εφημερίδας «ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΝΕWS», καθώς και της έντυπης «αδελφής» της «ΩΡΑ των ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ». Ο Νίκος φιλοξένησε προδημοσίευση του παρόντος έργου στην «ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΝΕWS» (2014) και ήταν ο πρώτος που με τη σύντομη ενθαρρυντική κριτική του μου όπλισε το μολύβι να το συνεχίσω.  
     Όταν το θεατρικό είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, ανάλογη ήταν και η σύντομη κριτική τη υπεύθυνης της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδος «Ταξιδευτές της Πρόζας» και εκλεκτής/αδελφικής φίλης κ. Αφροδίτης Σκαλτσά Δημητρακοπούλου, η οποία το αγκάλιασε με πολλή αγάπη από την πρώτη στιγμή.
    Και, βέβαια, δεν παραλείπω να εκφράζω πάντα τις ευχαριστίες μου και στον επίσης αδελφικό μου φίλο, συμμαθητή στα γυμνασιακά θρανία, πνευματικό συνοδοιπόρο, φτασμένο στην κορυφή Συγγραφέα-Λογοτέχνη και πρώην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Καποδιστριακού Δήμου Αροανίας, τον Κωνσταντίνο Νικολόπουλο-Καμενιανίτη, για τη συνεχή και άοκνη στήριξή του σε όλη τη συγγραφική πορεία, όπως και στο παρόν πνευματικό μου «παιδί».
     Θέλω ακόμη να ευχαριστήσω από καρδιάς όλη τη εθελοντική θεατρική ομάδα «Ταξιδευτές της Πρόζας», που πίστεψε σ’ αυτό και πολύ πρόθυμα ανέλαβε να το ανεβάσει στη σκηνή. Απόλυτα και από την πρώτη στιγμή βέβαιος για την επιτυχία της, νοιώθω ιδιαίτερα μεγάλη αυτή την τιμή, όπως νοιώθω και ιδιαίτερα συναισθήματα, που η ταπεινή αυτή συγγραφική προσπάθεια θα δώσει γέλιο και συναισθήματα χαράς στον τόπο μας, αλλά και θα αποτελέσει προσφορά αγάπης σε συνανθρώπους μας που την έχουν ανάγκη. Ειδικά στην προσφορά ανιδιοτελούς αγάπης, μέσω των «Ταξιδευτών της Πρόζας», κάνω έκκληση για συστράτευση. Με την ιδιότητα του Νοσηλευτή, που έχω υπηρετήσει την υγεία και την πρόνοια για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, γνωρίζω «από κοντά» πόσο μεγάλη είναι η αξία μιας τέτοιας συστράτευσης, τόσο για ηθικούς και συναισθηματικούς λόγους, όσο και για υλικούς. Στο πρόγραμμα των παραστάσεων που σύντομα θα ανακοινωθεί, θα υπάρχουν οι σχετικές πληροφορίες και ο τρόπος που μπορεί ο καθένας να βοηθήσει.
     Πάγιες και διαρκείς οι ευχαριστίες μου και στην οικογένειά μου, τη σύζυγό μου Ελένη και τις κόρες μας Μαρίνα και Αγγελική, για την αμέριστη κατανόησή τους στις συγγραφικές μου ενασχολήσεις. Αυτή η κατανόηση, μαζί με την αγάπη τους, τη δροσιά τους και την ομορφιά τους, μού είναι διαρκής πηγή έμπνευσης!
 
Λίγα λόγια για την θεατρική ομάδα «Ταξιδευτές της Πρόζας»
 
     Οι «Ταξιδευτές της Πρόζας» είναι μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα και δημιουργήθηκε το 2008, κατόπιν πρότασης της ταμίου της τότε «Ενώσεως Καλαβρυτινών Πάτρας», κ. Αφροδίτης Σκαλτσά-Δημητρακοπούλου και αμέσως στελεχώθηκε από ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο. Η κ. Αφροδίτη Σκαλτσά-Δημητρακοπούλου, είναι και η υπεύθυνη της ομάδος.
     Η ομάδα αυτή έθεσε ως στόχο της να πηγαίνει στα χωριά μας τα καλοκαίρια, καθώς και όπου αλλού τους καλούν και βρίσκει «πόρτες ανοιχτές», (π.χ. σε οίκους ευγηρίας, ΚΑΠΗ, Συλλόγους, Προνοιακά Ιδρύματα κλπ), για να προσφέρει απλόχερα το γέλιο και τη χαρά, με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ! Απόλυτα δικαιολογημένα, λοιπόν, οι «Ταξιδευτές της Πρόζας» έχουν χαρακτηριστεί «λαϊκό μπουλούκι της προσφοράς», δεδομένου ότι πέραν της δωρεάν παροχής της ψυχαγωγίας, η ομάδα βοηθά τους σκοπούς και την ενίσχυση οικογενειών και ιδρυμάτων που έχουν ανάγκη από υλικά αγαθά. Επιβάλλεται να τονισθεί ακόμα, πως με τη λήξη του καλοκαιριού του 2019 άγγιξε τις τετρακόσιες παραστάσεις! Για το καλοκαίρι του 2019, ανέβασε με μεγάλη επιτυχία, όπως πάντα άλλωστε, την κωμωδία «ούτε γάτα, ούτε ζημιά», των  Αλέκου Σακελλάριου-Χρήστου Γιαννακόπουλου και ήταν αφιερωμένη στην Πατρινή πολυβραβευμένη Συγγραφέα και Δημοσιογράφο Τουρισμού κ. Θεοδώρα Μαρούδα-Ανεστοπούλου.
     Είναι απόλυτα βέβαιο ότι το «αναγκαστικό διάλειμμα» που επέφερε το 2020 η πανδημία, ήταν και χρόνος ανασύνταξης δυνάμεων των «Ταξιδευτών της Πρόζας»!


 Νίκος Χρ. Παπακωνσταντόπουλος, 9.6.2021
( Σύντομο βιογραφικό σημείωμα δείτε ΕΔΩ )


                                                                                                    

2 σχόλια:

  1. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ Νίκο!! Ειλικρινά χαίρομαι που Καλαβρυτινοί, αγαπημένοι μου Φίλοι προοδεύουν και μας προσφέρουν τόσα πλουσιοπάροχα τις πνευματικές του ιδέες και τα πνευματικά τους έργα.
    Χαίρομαι ιδιαίτερα που η αγαπημένη μου φίλη Αφροδίτη Σκαλτσά Δημητρακοπούλου αγκάλιασε το θεατρικό σου έργο, που πίστεψε σ' αυτό και που θα το παρουσιάσει η αξιαγάπητη σε όλους μας Θεατρική Ομάδα της. Εύχομαι με την καρδιά μου ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!! Εύχομαι να αναγνωρισθεί από όλους και να παιχθεί και από άλλους θιάσους. Και πάλι ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!! ΧΡΥΣΑ ΛΥΚΟΥΔΗ Συγγραφέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί άλλο μπορώ να πω, από το ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ, αγαπητή μου Χρύσα, τόσο προσωπικά, όσο και εκ μέρους όλης της αγαπημένης ομάδας των "Ταξιδευτών της Πρόζας"! Τα ιδιαίτερα τιμητικά σου λόγια και οι ευχές σου οπλίζουν με δύναμη όλους μας! Όπλο ευγενούς άμιλλας το πνεύμα και έτσι ξέρουμε εμείς να "πολεμάμε"!

      Διαγραφή